Tuesday, 4 June 2013

set induksi bahasa arab nombor....jommmm tgk ^___^

video

jangan riakk..=)

baru2 ni sempat solat jumaat di kampung halamanku. lama dah dengar skrip khutbah menarik di Kedah. Siap solat jumaat, tlg abah kira duit tabung jumaat. terjumpa duit RM10 digulung dalam duit RM1. aku berseloroh "ada juga jenis balut mcm ni". abah kata "tiap2 mggu wajib ada dia ni. RM11..duit RM10 mesti dia gulung dgn duit RM1. duit RM1 ja nampak". aku terfikir..mungkin penderma ni cuba elak agar diri tak menjadi merasa riak. Kita bagaimana?? .....

copy from: facebookk..=)

Monday, 27 May 2013

Projek praktikum saya=)

ALHAMDULILLAH...Syukur ke hadratNYA dapat juga saya menyiapkan projek praktikum yang di amanahkan kepada saya,,,Semoga SK Jeram terus di berjaya dan dapat melahirkan pelajar-pelajar yang cemerlang....amin...

Wednesday, 20 February 2013

SELAWAT ATASMU

My most feberet nasyid.............

jom selawat atasmu...YA RASULLULAHH

L.E.A.R.N. M.O.R.E


Berusahalah, jangan berpuas hati sehingga yang baik menjadi lebih baik dan yang lebih baik menjadi paling baik. 

Manusia cemerlang fokus kepada kerja penting walaupun tidak seronok. Sementara manusia lemah fokus kepada kerja seronok walaupun tidak penting. 

Kejayaan bergantung kepada apa yang anda lakukan dengan diri anda.

Kegagalan bukan muktamad. Kita gagal kerana terlalu cepat mengaku kalah dan mudah putus asa. 

Tidak ada kemajuan tanpa perubahan. Mereka yang tidak boleh mengubah pemikiran tidak boleh mengubah apa-apa.

Musuh utama kecemerlangan bukanlah kekurangan fizikal, sosial atau ekonomi tetapi mental.

Saya tidak kalah apabila saya berada di bawah. Saya hanya kalah sekiranya saya tidak bangun semula dari bawah.

Buatlah apa yang anda mampu buat, dengan apa yang anda ada dan di mana sahaja anda berada kerana tiada alasan di dalam kamus pemburu kejayaan. 

Secara semulajadi semua manusia itu sama, tetapi ilmu menjadikan mereka cukup berbeza.

Rancanglah masa depan anda kerana di situlah anda akan menghabiskan hidup anda. 

RAJIN itu adalah punca segala kejayaan dan MALAS pula punca segala kegagalan. 

Rahsia kejayaan cuma ada dua perkataan, TRY (cuba lagi) HARDER (lebih kuat). 

Memulakan sesuatu itu adalah hebat tetapi menyelesikannya adalah lebih hebat! 

Kebanyakan orang gagal bukan kerana bodoh tetapi mereka gagal kerana melakukan kerja bodoh. 

Manusia yang berakal ialah manusia yang suka menerima dan meminta nasihat. (Saidina Umar Al-Khattab)
Kemahuan adalah umpama orang buta yang perkasa mendukung orang lumpuh yang dapat melihat. 

Kesusahan yang dialami kerana berusaha untuk berjaya hanya sekejap sahaja kemudian akan senang seumur hidup. 

=) smile awisss

ABM

Alhamdullilah.....masih lagi bernafas di bumi yang penuh dengan rahmat ini..syukur-syukur...Lama x update blog ni..dah di biar berzaman zamannn...hehehee....

Minggu ni sedar-tak sedar sudah 5 Minggu praktikum di SK Jeram..banyak pengalaman baru , 
suasa baru..mood baru..ABM baru..smuanya baru-baru belaka..

Hari ni nak share antara ABM yang sempat lah kita buat...xla canggih sgt..gitu-gitu ajer..hehehehhee




 

tu jelah wat masa nie..jumpa lagi..=)
wassalammmm